ပိုက္သာဂိုရပ္စ္ အဆိပ္ေသာက္ခန္း

“ပိုက္သာဂိုရပ္စ္အဆိပ္ေသာက္ခန္း”

“ ကိုေက်ာ္ထူး ပိုက္ဆံေခ်းဗ်ာ’’

“ေနဦးေဟ့ေကာင္ရ။ အခု ငါ ယန္းေငြမ်ားေနလို႔ ဘတ္ေငြေလ်ာ့ေလ်ာ့ေနတယ္။          တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ အဆင္ေျပရင္ရမယ္ကြာ’’

ကိုေက်ာ္ထူး ေက်ာက္ေျမာင္းမွာေနသည္။ တကၠစီႏွစ္စီးေထာင္၊ ဒ႐ိုင္ဘာႏွင့္ အငွားခ်ထားသည္။ သူ႔အလုပ္က ညေနကားျပန္သိမ္းခ်ိန္ ငါးလႊာကေအာက္ဆင္း၍ ကားကိုစစ္ေဆးၿပီးလက္ခံရန္။ တစ္ေန႔တာ အံုနာခယူရန္သာျဖစ္၏။

သူ႔ဆီသြားလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အရက္ေသာက္ရသည္။ သူ႔၀င္ေငြ အေကာင္းလြန္သည့္ ေန႔ရက္တခ်ဳိ႕၌ ဗီးဂက္စ္တစ္ဘူး အိပ္ကပ္ထဲ အတင္းထိုးထည့္ေပးလိုက္ တတ္ ျပန္သည္။

“ခင္ဗ်ားဗ်ာ ငါးလႊာကေအာက္ဆင္းၿပီး ေလဒီႀကီးကြယ္ရာ အံုနာခယူေနတာပဲ။ မ်ာမ်ား ဘတ္မွေပါ႔”

“ဟေကာင္ရ၊ အဲသလိုမဘတ္ပဲ ဒီေလာက္ရမ္းေနႏိုင္ပါ႔မလား။ ဒါေပမယ့္ အခုရက္ပိုင္း  ငါရမ္းတာ နည္းနည္းမ်ားသြားတယ္ကြ”

“ေအးဗ်ာ၊ မရလည္း ျပန္ေတာ့မယ္”

“ေနပါဦးကြ၊ လက္ဖက္ရည္ေလးတစ္ခြက္ေလာက္ေတာ့ တိုက္လိုက္ႏိုင္ပါေသးတယ္”

တကယ္ပါ။ အိမ္စရိတ္ေလးလိုေနလို႔ ဒီေခ်ာင္ႀကဳိေခ်ာင္ၾကားထဲထိ လိုက္လာပါတယ္။ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္နဲ႔ ၿပီးမယ့္ကိစၥ။ အင္း … ဒီတစ္ေနရာမရ၊ ေနာက္တစ္ေနရာ သြားရဦး မယ္။

“မင္းကလဲ ငါ ဒီဗီဒီေလး၀ယ္ထားတာေတာင္ မႂကြားလိုက္ရဘူး”

“အိုဗ်ာ .. ကိုယ္၀ယ္ႏိုင္တာမွတ္လို႔”

“တားမရလဲ ျပန္ေတာ့ကိုယ့္လူ။ မင္းအန္းမႀကီး တာ၀တႎသာရွစ္လႊာမွာေနတာဆိုေတာ့ ပန္းကန္ျပားပ်ံေတြ ခုန္ဆင္းလာမွာေၾကာက္ရတယ္။ ျမန္ျမန္သာႂကြ”

“လူယုတ္မာႀကီး”

အႏွီဆိုက္ဘာကမၻာႀကီးကား ဂ်ီၾသေမႀတီသီအိုရီမ်ား အေျချပဳ၍ အနားညီျခင္းမညီျခင္း၊ ေထာင့္မွန္က်ျခင္းမက်ျခင္း၊ မ်ဥ္းၿပဳိင္ျဖစ္ျခင္းမျဖစ္ျခင္း၊ႀတိဂံ၊ေလးေထာင့္၊ ေျခာက္ေထာင့္။ ေထာင့္ႏိုင္သေလာက္ ေထာင့္ၾကျခင္းမ်ား အလ်ဥ္းမရွိ ျဖစ္ေနဘိ။ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွပင္ ၀င္ေငြရေပါက္ရလမ္း မလြယ္ကူခက္ခဲလာၾကသည့္အခါ ေခ်းၾကငွားၾက၊ ဒါ႔အျပင္ ေပါင္ႏွံ ေရာင္းခ်ျခင္းအမႈမ်ားအတြင္း ေထာင့္က်ဥ္းေလးမ်ား ဖန္တီးၾကရကုန္။ ပိုက္သာဂိုရပ္စ္သည္ ဘီစီငါးရာစုကပင္ သဘာ၀ေလာကအစစ္အမွန္ထဲ၌ သခ်ၤာသေဘာေတြ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ေလသည္။

ကိုေအာ္တ႐ုတ္အိမ္ေရွ႕ခန္းမွာ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚ ေျခပစ္လက္ပစ္ထိုင္ေနရင္း ေမးမိေလသည္။ စိတ္မသက္မသာျဖင့္ အစီခံထိမီးေလာင္ႂကြမ္းေနၿပီျဖစ္သည့္ ေဆးေပါ႔လိပ္တို ကို အိမ္ေရွ႕ေရစပ္စပ္ေျမကြက္လပ္ဆီ ေတာက္ထုတ္လိုက္ရင္း …

“မိန္းမေရ … လုပ္ပါဦးဟ။ ဘာမ်ားေရာင္းစရာ ရွိေသးလဲလို႔”

“အစိမ္းေလးေတြေတာ့ ရွိေသး”

“ေအ ..”

‘ေဟ’ဟုပင္ ပီပီသသမျမည္တမ္းႏိုင္။ ညေနဂဏန္းလို မ်က္လံုးမ်ားျပဴးအစ္။ သိမ့္တုန္ေရႊရင္ ဖိုခနဲလႈိက္ခနဲ။ ေက်ာမွီေပၚက ဆန္႔လာတဲ့ခါးေလးမွ မေျဖာင့္ခင္ စကားလက္ သီးတစ္လံုး ေျဖာင္းခနဲပစ္၀င္လာျပန္၏။

“ေက်ာင္းစိမ္းလံုခ်ည္ ႏွစ္ထည္”

“ေသလိုက္၊ အစ္မပဲ ေမာ္တင္ကမ္းနား သြားေရာင္းလိုက္”

“ေအးေလ၊ ကိုေအာ္တ႐ုတ္ေရာင္းခ်င္သပဆို ဒါပဲက်န္ေတာ့တယ္”

ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္သည္။ လင္မယားခ်င္းမို႔ အႏိုင္အထက္လုေျပာလိုက္ရသည္။ ရင္မွာ မခ်ိ။ ကိုေအာ္တ႐ုတ္ရဲ႕ ျဗဴတီမေဟသီခ်ယ္ရီႀကီးတစ္ေယာက္ နားေပါက္ေဟာင္း ေလာင္း ျဖစ္ေစခဲ့တာလည္း ကိုေအာ္တ႐ုတ္ လက္ခ်က္။ ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ ကေလးေတြကို တီဗီ အေကာင္းႀကီး သြားျပင္ဦးမယ္ကြာဆိုၿပီး မ,သြားလိုက္။ ကက္ဆက္အေကာင္းႀကီး မ,သြားလိုက္။ ဗီ႐ိုေဘး စာအုပ္ပံုႀကီး တအိအိၿပဳိက်ေနတာလဲ ကိုေအာ္တ႐ုတ္လက္ခ်က္။ ဒီအခ်ိန္ ပန္းဆိုးတန္း စာအုပ္အေဟာင္းပံုသြားေမႊလို႔ကေတာ့ ကိုေအာ္တ႐ုတ္နာမည္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ ရမွာ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဟန္ကိုယ့္ဖို႔ပဲတြက္ၿပီး ေဒါသနည္းနည္းထြက္ျပရဦးမယ္ ေတြးမိရဲ႕။

“အံမယ္၊ မင္း … ဟင္းဟင္း ..”

“တဟင္းဟင္းလုပ္ေန။ မနက္ျဖန္ ကေလးေတြ ေက်ာင္းထမင္းဘူးထည့္စရာ ဟင္းမရွိ ဘူး”

ဆင္လည္လိမ္သြားမတတတ္ ႐ိုက္ခ်က္ျပင္းသည့္ မဒမ္၏စကားလံုးမ်ားကား ခုခံေခ်ပ စရာမရွိႏိုင္ေအာင္ ေနာ့ေကာက္တ္ခ်ေခ်ၿပီ။ ကိုေအာ္တ႐ုတ္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေက်ာမွီ ေလးေပၚ ျပန္ေခြေလ်ာ့က်သြားေလသည္။

“ဆိုကရာတဲစ္ အာသဲနာ့စ္မွာ ဘာေၾကာင့္ အဆိပ္ခြက္ကိုင္ခဲ့တယ္ထင္သလဲ”

“ရွင္ကေရာ .. ၾကက္သားနဲ႔ခရမ္းခ်ဥ္သီး ဘယ္ေစ်းထင္လဲ”

“ဟိုက္”

ဘုတ္ႀကီးေရ … သြားေပေတာ့ ပန္းဆိုးတန္းကို။

“ဒီမွာ မိန္းမရ။ သဘာ၀သိပၸံကို သခ်ၤာနဲ႔ေတြးေခၚျပရရင္ အမွန္တရားက ေထာင့္မွန္။ ငါတို႔က ေထာင့္မွန္ခံအနား”

“ရွင္ ၾကည့္ေလရာျမင္ေလရာ သခ်ၤာသေဘာေတြလာေျပာမေနနဲ႔။

က်ဳပ္ကေတာ့ မီးဖိုေခ်ာင္ မီးခိုးထြက္ဖို႔ပဲသိတယ္”

တံုးပါ႔ကြာလို႔ ခပ္ျပင္းျပင္းေျပာခ်လိုက္ခ်င္တဲ့စကားလံုးက ဘာလို႔မွန္းမသိ။ လည္ေခ်ာင္း ထဲ နင္ေနသည္။

+ + + + +

ေလ်ာ္ဖန္မ်ား၍ မဲနယ္စြဲေနသည့္စြတ္က်ယ္က ၀ါက်င့္က်င့္။ အထက္ေအာက္ ႀကဳံသလို ၀တ္တတ္၍ အနားစမ်ားတြန္႔ေက်ေနသည့္ ခ်ည္လံုခ်ည္ ႏြမ္းႏြမ္း။ ကတၱီေမႊးတံုးၿပီး ေဆးကၽြတ္ ေနသည့္ သားေရဖိနပ္မြဲျပာျပာ။ ဒါေတြအားလံုးႏွင့္ သနပ္ခါးဘဲက်ားလူးထားသည့္ စပ္ၿဖဲၿဖဲမ်က္ ႏွာေပးတစ္စံုကို အင္စေတာ္ေလးရွင္းလုပ္ေပးလိုက္လွ်င္ ကိုေက်ာ္ထူးဆိုတာ ျဖစ္ၿပီ။

“ခင္ဗ်ားက အဂၤလိပ္ေခတ္ခ်စ္တီးေတြထက္သာတာဆိုလို႔ အသားျဖဴတာနဲ႔ စြတ္က်ယ္ ၀တ္ထားတာပဲရွိတယ္”

ဒီလိုေျပာခ်လိုက္ေပမယ့္ ကိုေက်ာ္ထူးအၿပဳံးမပ်က္။ ႏွစ္ပင္တည္းမွ်ေသာ လည္ဆံေမႊး လိမ္က်စ္ က်စ္ကို အသာပြတ္သတ္ေနရင္းက-

“ေအး … ဒီခ်စ္တီးကပဲ မင္းကိုအရက္တိုက္မွာေနာ္”

အရက္ဆိုင္ေရာက္ေတာ့ ကိုေက်ာ္ထူးက ဘာအရက္ေသာက္ရရင္ေကာင္းမလဲဆိုၿပီး အရက္ အရင္စဥ္းစားသည္။ ကိုေအာ္တ႐ုတ္ကေတာ့ တစ္ေနကုန္ဗိုက္ဆာေနသည္မို႔ ဘာေလး မ်ဳိခ်ရရင္ေကာင္းမလဲဆိုၿပီး အျမည္းအရင္စဥ္းစားသည္။ သည္မွာကတည္းက ခ်ဥ္းကပ္ပံုျခင္း ကြဲျပားျခားနားေနေလသည္။

“ကဲ ကဲ … ဘုတ္အုတ္ႀကီးေျပာဖူးတဲ့ ေပါင္းစည္းျခင္းတရားနဲ႔စမယ္။ ေရေျမေလမီး ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔သည္ အခ်ဳိးက်ေပါင္းစည္းေနၾက၏။ မီးက ေလႏွင့္၊ ေလက ေရႏွင့္ အခ်ဳိးက်ေပါင္းသည္။ ေရက အရက္ႏွင့္ အခ်ဳိးက်ေပါင္းစပ္ဖို႔ပဲလိုေတာ့တယ္။ ခ်ကြာ …”

အရက္ခြက္ကို ခပ္ဆဆကိုင္ၾကည့္မိသည္။ မ်က္လံုးက ဖန္ခြက္ထဲ ယိမ္းယိုင္လႈပ္ ခတ္ေနသည့္ အရည္မ်ားကိုေက်ာ္ၿပီး အေငြ႕တေထာင္းေထာင္းထ ၾကက္ခ်ဥ္စပ္အျမည္းပန္းကန္ ဆီ ေရာက္ေနသည္။

“ေအ႔ … ခ်ပါကြ။ မင္းေျပာတဲ့ပိုက္ဆံလည္း အဆင္ေျပၿပီ။ စိတ္ေအးလက္ေအး အမူးသာခ်။ ဒီတစ္ညေတာ့ မင္းအန္းမႀကီး ခြင့္ျပဳမွာပါ။ ခ် …. အမူးသာခ်။ ဒီသူငယ္ခ်င္းကိုမွ မကူညီရရင္ ဘယ္သူ႔သြားကူညီရမလဲ”

ေသြးေသာက္ညီအစ္ကိုေတာ္ရဲ႕စကားအဆံုး [အရက္တစ္ခြက္စီေလာက္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ ထိုင္ေသာက္ဖူးသြားရင္၊ ေသြးေသာက္ညီအစ္ကို ျဖစ္သြားတယ္မဟုတ္လား] လက္ထဲက အရက္တစ္ခြက္ ဂြပ္ခနဲေမာ့ခ်လိုက္သည္။ ၿပီး အျမည္းတစ္ဖတ္ အလ်င္အျမန္ေကာက္၀ါးလိုက္ သည္။ အစာ၀င္သြားမွ ဗိုက္ကတဂြီဂြီ ပိုျမည္လာသည္။ ေခြးေပါက္စေလးမ်ား အစာခြက္အနီး တအီအီျမည္ေနၾကသလို အစာအိမ္ဂီတ ၾကည္ျမလို႔ေနပါသည္။

“သခ်ၤာကိုသိရင္ စၾက၀ဠာကို သိႏိုင္ၿပီဆိုတာ ေျပာပါဦးကြာ”

၀က္ဆီဖတ္မ်ားျဖင့္ ရႊဲအီေနသည့္ ကုိက္လန္တစ္ဖတ္ တူႏွင့္အလ်ဥ္စလိုဆြဲညွပ္လိုက္ရင္း ပါးစပ္တြင္းအရင္သြင္းလိုက္သည္။ အစာကို ဗလံုဗေထြး၀ါးၿမဳိေနရင္းက ….

“ပိုက္သာဂိုရပ္စ္ ေတြးျပခဲ့တယ္။ ေန႔နဲ႔ည ျမင္ေတြ႕ၿပီးမွ ႏွစ္ကာလကိုေရတြက္ႏိုင္ခဲ့ တယ္။ အေရအတြက္နဲ႔ဆိုင္တဲ့ပညာ ရရွိလာၿပီးမွ အခ်ိန္ကာလနဲ႔ဆိုင္တဲ့သေဘာတရား နားလည္ လာၾကတာ …တဲ့”

“ပေလတိုက ပိုက္သာဂိုရပ္စ္ရဲ႕ ဖန္ဆင္းျခင္းသေဘာ၊ အခ်ိန္ကာလ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း သေဘာ လိုက္နာခဲ့တာကေရာ”

ေနာက္တစ္ခြက္ေတာ့ ေသာက္ဦးမွ။ မ်က္လံုးေတြက ကန္စြန္းပလိန္း ပူပူေႏြးေႏြးေလး ေပၚ ၀ဲေနျပန္ၿပီ။ ေတြးေခၚရွင္ႀကီး ဆိုကရာတဲစ္ အာသဲနာ့စ္ၿမဳိ႕ရင္ျပင္ ကုန္ပစၥည္းအမယ္စံု ေရာင္းသည့္ စတိုးဆိုင္ေရွ႕ရပ္ရင္း ငါမလိုတာေတြ အမ်ားႀကီးပါလား သံုးသပ္ခဲ့ဖူးသည္။ သူ၏ ဒႆနမ်ားသည္ လြတ္ေျမာက္မႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆီသို႔ ဦးတည္ခဲ့သည္ ဆို၏။

“မင္းေျပာတဲ့ ဒႆနိကေဗဒနဲ႔ အရက္ဟာ နယ္နိမိတ္ျခင္း ထိစပ္လာၾကၿပီကြာ။ အခုဆို ငါတို႔စိတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္လြတ္ေျမာက္ေနသလဲ။ ႏွစ္ခြက္ေလာက္ ဆက္တိုက္ေသာက္ၿပီး သြာရင္ ေနရထိုင္ရ သိပ္ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတာပဲ”

ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ေတာ့ ၀မ္းမီးေတာက္ေလး အနည္းငယ္ ၿငိမ္းစျပဳ ေနပါၿပီ။ ထမင္းျဖဴေလးတစ္ပြဲ မွာစားလိုက္ခ်င္စိတ္ပင္ ဣေႃႏၵဆယ္ေနႏိုင္ၿပီျဖစ္သည္။ အီအီဆိမ့္ ဆိမ္႔ေလး လွ်ာျဖားေပၚလွိမ့္၀င္သြားတဲ့ ကန္စြန္း႐ိုးေဖာင္းေဖာင္းေလးေတြ အရသာႏွင့္အညီ ခ်ဥ္စပ္စပ္ၾကက္သားဖတ္ေလး စားလိုေသးတာေၾကာင့္ ကမန္းကတန္းလွမ္းအယူ ကုိေအာ္တ႐ုတ္ လက္ထဲက ၀ါးတူလြတ္က်သည္။

“ငါ့လူ … အေတာ္မူးသြားၿပီပဲ”

+ + + + +

“ေၾသာ္ … ပိုက္သာဂိုရပ္စ္ႀကီး အဆိပ္ရည္ ေတြေသာက္သံုးၿပီးမွ ျပန္လာတယ္ ထင္တယ္”

တံခါးမွ ေသာ့ကုန္ေအာင္မဖြင့္ရေသး၊ မဒမ္က ဆီးေဟာက္သည္။

“ပိုက္ .. ပိုက္ .. ဆံ ပါတယ္”

အ႐ႈံးေပးခ်င္လို႔မဟုတ္ေပမယ့္ ေခါင္းကဘယ္လုိမွ မထူႏိုင္ေတာ့။ ၀ါးလံုးတန္းရွည္မွာ ကန္႔လန္႔ျဖတ္တင္ ေနလွန္းထားသည့္ လဲမႈိ႔ေခါင္းအံုးေဟာင္းတစ္လံုးလို ေပ်ာ့ဖတ္အိတြဲ ငိုက္ စိုက္။

“ကေလး … ကေလးေတြေရာ။ ဘာေႁကြးၿပီးၿပီလဲ။ ပိုက္ … ပိုက္ ..ဆံ ပါတယ္”

တံခါး၀ပိတ္ရပ္ေနသည့္ မဒမ္ကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး ကေလးႏွစ္ေယာက္ရွာၾကည့္မိသည္။

“ေတာ္ျပန္လာေအာင္ မေစာင့္ႏိုင္ေတာ့လို႔ ပဲကတၱီပါျပဳတ္၀ယ္ၿပီး ထမင္းနဲ႔နယ္ေကြၽး လိုက္တာ ဗိုက္ကားၿပီးအိပ္ေပ်ာ္ကုန္ၿပီ”

“ပိုက္ .. . ပိုက္ဆံပါတယ္”

လွ်ာလိပ္ခြာလိပ္ မ်က္ခြံပိတ္ ျဖစ္ေနဆဲမွာပင္ အိတ္ကပ္ထဲ အားယူႏႈိက္လိုက္သည္။ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကား ေလဟာနယ္ထဲ တစ္စံတစ္ရာ ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ႏုိင္ရန္ အားယူေန ၾက၏။ ဘာမွ်မရွိေလေတာ့။ လက္ကိုျပန္ထုတ္ အိပ္ကပ္ျပားႀကီး ပုတ္ခါမိသည္။ ရင္ဘတ္ႀကီး သာ တဘတ္ဘတ္ ျမည္လာ၏။

“ဟိုက္ … သြားပါၿပီ”

“ဒီေလာက္ မူး႐ူးလာရတယ္လို႔ဟာ”

မဒမ္ေအာ္တ႐ုတ္လည္း အပူ႐ုပ္ကို ဟန္လုပ္၍ပင္ မဖံုးကြယ္။ ၾကမ္းတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ရင္း ေမးေထာက္။သူ႔မ်က္လံုးေတြ သမုဒၵရာၾကမ္းျပင္ေအာက္ က်ေျပာက္သြားသည့္ အပ္တစ္ စင္း ေမွ်ာ္ေငးၾကည့္ေနဟန္။

“ေတာက္ … လူမလြန္သားေတြ”

“ေတာ္ပါေတာ့ေတာ္။ ဥစၥာေပ်ာက္ ငရဲေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ့္ဘာသာလည္း ထြက္ က်ခဲ့မွန္း မသိတာ။ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာသာ စဥ္းစားပါဦး”

“ငါ .. ငါ ဗိုက္ဆာလြန္းလို႔ အျမည္းစားခ်င္တာနဲ႔ တစ္ခြက္ၿပီးတစ္ခြက္ ဆက္တိုက္ ေသာက္လိုက္မိတယ္ကြာ”

ဂ်ီၾသေမႀတီပညာရပ္တြင္ ေထာင့္က်ဥ္းကေလးမ်ား၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္အနားမ်ားသည္ တိုေသာအလ်ားမ်ားသာလွ်င္ရွိၾက၏။ ခဏမွ်ၾကာလွ်င္ ကိုေအာ္တ႐ုတ္တစ္ေယာက္ အိမ္ေနာက္ ေဖးေရခ်ဳိးခန္းထဲတြင္ စားသံုးခဲ့သမွ်အစာအားလံုး တေ၀ါ႔ေ၀ါ႔ထိုးအန္ေနေလသည္။

အားရာရား

~ by kaungphyo on August 13, 2008.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: